dinsdag 31 juli 2012

Pizza Party

Zelfgemaakte pizza verschijnt hier regelmatig op het menu.

Meestal maken we een pizzabodem volgens
dit recept en wij zijn erachter gekomen dat de pizza veel lekkerder wordt als je hem vast een tijdje van tevoren maakt. 


Je krijgt dan een heerlijk luchtige bodem.

Het pizzabeleg is bij ons redelijk standaard. (basis van tomatensaus met champignons, tomaat, kaas, olijven en ananas)

Af en toe variëren we een beetje doordat we een restje hebben van het een of ander. 


Maar dit keer had ik zin om er echt wat speciaals van te maken. 

Daarom maakte ik 
6 pizzarondjes die ik allemaal verschillend belegde.

Maar eerst heb ik de pizzarondjes allemaal ingesmeerd met tomatensaus en op het eind hebben ze allemaal een laagje geraspte kaas gekregen.



Zes heerlijke pizza-ideeën:

1. Geruld gehakt, tomaat, ei, curry
2. Champignon, olijven, paprika, gebakken worst, chilisaus 
3. Tomaat, mozzarella, pesto
4. Spinazie, zalm, ui, knoflook
5. Gebakken kipfilet, ananas, brie
6. Mozzarella, brie, ui, tomaat

Omdat ik 2 lagen tegelijk afbakte, moest het wat langer in de oven.

Maar normaal bak ik de pizza ongeveer 20-25 minuutjes op 200 graden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten